Er din krop Coronanedlukket!? 

Efter påske må jeg undervise enesessions 1:1 fysisk igen! :-)

Mange af mine elever begynder deres praksis med et forløb med enesessions. Enesessions kan være en måde at komme godt igang inden at du starter et holdforløb, men jeg har også elever som udelukkende kommer på enesessions fordi det passer bedst ind deres hverdag, eller til deres behov.

 

Hos mig får du: 

 

Bowspring metoden brugt som funktionel styrketræning. Mange af os aktiverer ikke alle vores muskler når vi bevæger os og du kan træne nok så længe og hårdt uden at det ændrer sig. Jeg giver dig præcise aktiverende cues som hjælper dig med at aktivere din fulde muskelmasse, så du bliver harmonisk stærk.

 

Bowspring flow. Når vi bliver ældre begynder vi ofte at bevæge os på en anden måde. Det handler om nedsat muskelstyrke men også i høj grad om nervesystemets samspil med musklerne. Bowspring flows styrker forbindelsen mellem din krop og din hjerne. du styrker din kinæstesi (muskelsans) og proprioception (ledsans). Bowspring flows er koordinerede bevægelser som får hjernen til at huske kroppens potentialer og funtionalitet. 

 

Træningen giver dig: 

 

Sunde og stærke led.  

 

Når du bliver stærkere giver det dig en bedre og mere funktionel mobilitet. 

 

Coretræning/ bedre vejrtrækning. Bowspring giver et stærkt og frit mellemgulv og en stærk og fri bækkenbund. Og den harmoniske tonus omkring kroppen fungerer som dit indre løftende og støttende shapewear. Fra din kernestyrke vil du også opleve større kraft ud i dine arme og ben. 

 

Velvære. Bowspring metoden, som jeg arbejder ud fra, er målrettet at balancere moderne menneskers ubalancer. Jeg kan hjælpe dig med at skabe mere harmonisk og ensartet tonus i dit muskel og bindevæv. Herved forvinder skulder, nakke, lændesmerter og ofte også knæ-skavanker.

Stærke hænder og fødder. Vi træner hænderne og fødderne for styrke og sundhed. Stærke hænder og fødder giver dig kropslig afgrænsning og grounding. 

Nærvær og livsglæde. Når du giver kroppen opmærksomhed, kommer du “nær ved din væren”. Det øjeblik, lige nu, kan kun opleves gennem dine sanser. Når du styrker din kropslighed bliver dine oplevelser med natur og medmennesker stærkere og mere meningfulde.

 

Din session kan foregå i mit yogarum på Nymarks alle 23 eller i Mejlgade 47, aarhus C, eller gennem Zoom.

 

En enesession 60 min. Pris: kr 750DKK

Forløb med 6 enesessions 60 min. Pris 3500DKK​

"Jeg har igennem de seneste måneder benyttet mig af Signes tilbud om enetimer i Bowspring yoga. Jeg var ikke bekendt med denne yogaform forinden, men er idag overbevist om, at det er min form for yoga. Det, at fokus er på bindevævet og på den naturlige holdning, tiltaler mig og gør mig godt. Jeg er meget begejstret, har været glad for enetimerne med grundige instruktioner i øvelserne og jeg fortsætter med Bowspring yoga fremover."​ Anette Harbech Olesen, forfatter. ​

 

 

Da jeg startede med Bowspring sidste år var det lidt som at blive smidt ud på dybt vandt i en ny og ukendt verden. Enetimer med Signe var derfor et fantastisk sted at have hvor jeg kunne stille de mange spørgsmål man har som nybegynder og have tiden til at komme i dybden med alle de små ting som driller i starten. Signe havde et super syn for hvilke små justeringer der skulle til og hvad jeg kunne arbejde med for hele tiden at gøre det lidt bedre. Og samtidig var hendes glæde ved Bowspring utrolig smittende. Klar anbefaling herfra! Christian, Brabrand. ​ 

 

Jeg har fået enetimer ved Signe i over et halvt år nu, og jeg er SÅ glad for det. Næsten 50 år , alene mor, krævende job og med knæ problemer var min kondi og krop på et nul punkt. Nu føler jeg mig stærkere , mere motiveret og energifyldt og faktisk også mere kropsklog. Signe giver mig både styrke i kroppen og ro i sindet. En skøn måde at koble fra den travle hverdag. Bowspring øvelser aktiverer hele kroppen og har hjulpet både på mine knæ og stivhed i hofterne. Jeg glæder mig hver gang til at se Signe - med hendes glæde og ro - og forundres hver gang hvor hurtigt 1 time kan gå. Nu har jeg en ugentlig enetime og en gang om ugen på hold. Super kombination. Enetimerne gør virkelig at jeg kan gøre det bedre på holdene - især når man er ny til bowspring. TAK for dig, Signe. Elisabeth, Mårslet

""Tell me, what is your plan to do with your one wild precious life?" Mary Oliver